Kaikoura, auto rit tm Rotorua - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jorn Gijn - WaarBenJij.nu Kaikoura, auto rit tm Rotorua - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jorn Gijn - WaarBenJij.nu

Kaikoura, auto rit tm Rotorua

Door: Mine

Blijf op de hoogte en volg Jorn

01 Mei 2018 | Nieuw Zeeland, Wellington

17/4 de dag van het 'verre' liften, ik begon in Blenheim en moest naar Kaikoura, de plek voor het spotten van walvissen in Nieuw Zeeland! Na even wachten werd ik opgepikt en ging het voorspoedig :) de middag in Kaikoura ben ik naar een lokale zeehonden kolonie gelopen op het schiereiland bij Kaikoura. Daar heb ik wel 1 hele zeehond gezien :P naja had er gelukkig al een stuk meer gezien.
De volgende dag vroeg op! Ik ging met de walvisboot op zoek naar de potvissen! We waren al even bezig maar nadat de wind wel heeel erg aantrok werd er besloten om terug te gaan, door de wind wel veel zeevogels gezien en dolfijnen maar geen walvis.. De rest van de dag lekker van het weer genoten wat was het een prachtig zonnetje! De volgende dag ging ik de sienic vlucht doen, maar dat werd eigenlijk gewoon een whale watch vlucht, naja niet heel erg want daardoor wel 2 potvissen gezien! Waarvan 1 erg mooi de duik! En echt honderden dolfijnen! De volgende dag ging ik voor de rematch voor de whale boot (je krijgt namelijk 80% van je geld terug als je geen walvis ziet, en een korting van 20% voor terugkeerende klanten) deze morgen was het een stuk rustiger en daardoor een potvis van dichterbij gezien!! En weer prachtig de duik :D De rest van de dag besteed om naar picton te komen.
Na een nachtje in picton met de ferry naar de overkant! Het Noordereiland, nieuwe avonturen! Ik had 2 nachten in wellington voordat ik de auto had (auto gehuurd voor het Noordereiland, tot zover echt een goeie keuze!)
Maar dat kwam neer op effectief 1 dag in wellington. Die dag vol besteed, smorgens naar de botanic gardens, met de kabel kar naar beneden en naar te papa museum. Wat een gigantisch museum! En dat gratis! Na het museum nog naar het uitzichtpunt gelopen.
De volgende dag ben ik met de auto van wellington naar castle point naar Whanganui gereden, lekker inkomen op de eerste dag (ongv 400 km).
De dag in Whanganui gebruikt om een globale planning te maken voor het Noordereiland. Daarna weer een stukje rijden, de sienic route naar Pipiriki (met puntjes op de i....) gereden en van Pipiriki naar New Plymouth gereden. De volgende dag was het tijd vkor het eerste letterlijke hoogtepunt! Het beklimmen van mount Taranaki! De knetter zeg.. Als Nederlander ben ik niet gemaakt om naar een hoogte van 2443 m hoogte te klimmen... Dat was niet te echte top.. Die was nog 200 m verder lopen en 100 meter hoger klimmen maar dat was niet te doen zonder ijzers onder je schoenen en een ijsbijl.. Maar helaas waren toen de wolken een beetje aangekomen want ik zat letterlijk boven de wolken! Na een bijzonder zware weg naar beneden gelukkig weer in het hostel :)
Na een nachtje naar National park village gereden, ik ben via de 'forgotten high way 43' gereden! (zoek maar op google maps) En ik heb denk ik nog nooit zoveel bochten gereden op een dag! En de weg was letterlijk een beetje vergeten.. Een stuk was namelijk gewoon grindweg!
Helaas was het weer de volgende dag niet goed genoeg om de Tongariro alpine crossing te doen.. Daardoor de plannen iets omgegooid.. Gisborne is als bestemming voor nu afgevallen maar alles wat ik nu niet doe zijn extra redenen om terug te komen!
De volgende dag ben ik naar het 'blue duck station' gereden, maar daar helaas geen enkele gezien.. Vervolgens door gereden naar Taupo, daar heb ik de huka falls gezien, das een hoop water ;) De volgende dag naar Rotorua in de middag maar in de ochtend.. Raften!! Dat was even iets anders dan kanoën! Maar daardoor wil ik wel weer het wildwater varen een nieuwe kans gaan geven.
Na een gezellige avond de volgende dag naar een uitkijkpunt gelopen en het schiereilandje in het meer hier een beetje ontdekt.. Mare het gaat misschien een beetje gek klinken maar het stinkt hier in Rotorua echt verschrikkelijk xD een constante geur van zwavel doet je herinneren aan de heerlijke geur van rotte eieren... Maar het is hier wel erg mooi! Savonds naar een maori village geweest voor een soort show en een avondmaal dat was bereid door gebruik te maken van de warmte die hier in de grond zit!
Vandaag 1/5 naar Waiotapu thermal wonderland geweest, helaas was een stuk van het park afgesloten ivm het noodweer van 2 dagen geleden (er is hier nog nooit zoveel regen gevallen als die dag..De beek stond 2,5 meter hoger dan normaal!) De eind van de middag heerlijk in een beek gelegen die natuurlijk wordt opgewarmd door de warmte die de aarde hier verlaat! En net naar het redwood forest geweest!
Morgen terug naar national park village. Als het goed is zou het weer goed moeten zijn op donderdag voor de Tongariro crossing! Fingers crossed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Jorn

Reis naar nz

Actief sinds 06 Maart 2018
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 5413

Voorgaande reizen:

06 Maart 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: