Ulva Island en Milford sounds - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jorn Gijn - WaarBenJij.nu Ulva Island en Milford sounds - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jorn Gijn - WaarBenJij.nu

Ulva Island en Milford sounds

Door: Mein

Blijf op de hoogte en volg Jorn

22 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Ook deze week weer zo ontzettend veel gezien! Het begon op het rustige Stewart island. Ik had 1 dag na mn great walk en op die dag ben ik naar Ulva island gegaan. Dat is een vogelparadijs en geeft een klein beetje een idee van de natuur voor dat er mensen kwamen. Daar zo ontzettend veel vogels gezien die ik nog nooit gezien had! Echt de moeite waard :D

Na nog een nachtje tussenstop in Invercargill naar Te Anau gegaan. Om 1 van de grootste hoogtepunten te gaan doen, Milford sounds! Gezien het weer was de keuze gevallen op woensdag milford sounds, dat gaf me een paar dagen om weer een beetje zaken op orde te krijgen en nog wat meer te zien. Zo ben ik ook naar de glowworm cave geweest. Dat was een erg mooie ervaring, en iets gezien wat ik nog nooit gezien had maar alleen met een beetje een prijzig nasmaakje. Maar goed, mooiste moet gelukkig nog komen :)
Iedereen zegt namelijk dst het zo mooi is en zo bizar, dat het bijna alleen kan tegenvallen, maar dan kom je daar en dan is het toch zo bizar mooi! Veel mooier dan je kan beschrijven en op foto's kan zien.
Bovendien heb ik bizar veel geluk gehad met het weer! Het regende! (dacht toch niet dat ik dat snel zou zeggen, blij met regen!) De watervallen bij milford sounds zijn regenwater gebaseerd, dat betekent dat als het 2u lang droog is, er gewoon bij a geen watervallen meer zijn. Ik heb er best wel wat tijd besteed, smorgens had ik een cruise in de regen :D en daarna nog kanoën, en tijdens het kanoën was het droog! En na het kanoën zelfs zon! (zonuren zijn best zeldzaam) Ik heb milford sounds dus in de regen en in de zon gezien! Echt super veel mazzel :D

Na het weekje Te Anau met een paar mensen die ik had ontmoet naar Queenstown gereden, en op verschillende plekken gestopt, dat is toch wel een groot voordeel van met een auto reizen! En zometeen.. Raften! Nog nooit gedaan maar zou goed moeten komen :P

  • 24 Maart 2018 - 14:17

    Henk Langeveld:

    Beste Jorn,

    Was die glowwormcave heel duur? Mocht je ze tenminste wel aaien? Ik ben jaloers op de kanofoto's. Raften is wel goed gegaan, hoop ik? Ik wil je graag wijzen op een trendbreuk: er is in dit verslag geen aandacht besteed aan het al dan niet spotten/eten van wilde kiwi's. Een bittere teleurstelling. Ik verwacht meer nieuws in het volgende verslag.

    Je Henk

  • 24 Maart 2018 - 23:27

    Jorn Van Gijn:

    Hahaha ik zal er bij mn volgende verhaal je er weer over updaten xD
    Helaas ging het raften niet door.. Nu ga ik river boarden :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Anau

Jorn

Reis naar nz

Actief sinds 06 Maart 2018
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 5416

Voorgaande reizen:

06 Maart 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: