Westkust en alles rondom abel tasman - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Jorn Gijn - WaarBenJij.nu Westkust en alles rondom abel tasman - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Jorn Gijn - WaarBenJij.nu

Westkust en alles rondom abel tasman

Door: Jojo

Blijf op de hoogte en volg Jorn

16 April 2018 | Nieuw Zeeland, Motueka

5/4 vertrokken naar Hokitika (alvast er gaan een paar vreemde plaatsnamen aankomen :P) bij Hokitika ben ik 1 nachtje geweest savonds een hele mooie zonsondergang gezien! En de volgende dag naar de Hokitika gorge, na een vluchtig bezoekje doorgegaan naar Greymouth, daar dacht ik 1 nachtje te zijn maar ben er 2 gebleven, het hostel was gewoon erg mooi en rustgevend :) op de volle dag die ik toen had, ben ik een beetje door Greymouth gaan fietsen, dat had ik nog niet gedaan in Nieuw Zeeland en je bent geen Nederlander op vakantie als je tenminste ook niet ff een ommetje gaat fietsen :)
De volgende dag was het tijd voor een wat langer ritje, op naar Nelson! De dagen in Nelson heb ik vooral gebruikt om alles rondom Abel tasman te plannen en een idee te krijgen hoe ik de rest van het zuidereiland ga/ging zien.
De eerste dag bij abel tasman.. Gelijk een goeie start, de skydive! Godsamme wat is dat hoog! Ik sprong van ruim 5 km (of in vreemde maten taal 16500 ft) de vrije val duurt dan 70 seconden, maar je hebt het gevoel dat het na 20 sec al voorbij is! Daarna kan je een beetje genieten van het uitzicht :) het is wel een stuk gemakkelijker dan bungeejumpen :P (kan ze nu vergelijken!)
Na de skydive had ik afgesproken met Grada en Brian (Grada is een oude kennis van mn tante Carline) met hun heb ik een erg leuke en rustige middag gehad! Eerst geluncht in Kaiteriteri (zoek maar op op google maps ;)) en daarna naar hun huis, ze wonen echt ontzettend mooi en helemaal van het grid! Eigen stroom, water en geen bereik!
De volgende dag was het tijd voor een wandeling bij Abel tasman, ben in een kleine 4u naar Anchorage hut gelopen, en daar sinds lange tijd een overnachting gehad dat niet in een hostel was, de wandeling ging erg soepel (veel geleerd van mn great walk op Stewart island, neem niet te veel mee!)
De volgende dag was het tijd voor kanoën :) helaas kon ik doordat ik alleen reis (en niemand kon vinden) niet freedom kanoën, maar de guided tour was gezellig en heb 3 roggen gezien! Die worden bijzonder groot, vooral als ze 2 meter voor je kano wegschieten.
Na het kanoën opgehaald met de watertaxi, tijdens het terugvaren was de schipper zo vriendelijk om even heel rustig over een school vissen heen te varen, daardoor kan ik nu zeggen dat ik iig de meest zuidelijke vis van de familie gevangen heb :D
De volgende dag was het pobeerseldag, liften naar takaka (leuke namen he)
Dat ging eigenlijk best wel voorspoedig! En toen kwam nog meer toeval/geluk aan bod! Ontmoete 3 mensen die die dag naar Golden bay gingen! En kon met ze mee! (golden bay was eigenlijk de gehoopte eindbestemming) was een leuke manier van vervoer, er was namelijk geen achterbank, dus dat betekende dat er 2 voorin zaten en 2 op het matras achterin lagen.. Maar na een stukje rijden waren we er! We zijn naar fossil beach en Wharariki beach geweest! Vooral die laatste was erg mooi! En omdat we op het goeie moment kwamen zagen we verschillende zeehondjes spelen in een poeltje water!
De volgende dag zou ik eigenlijk terug naar Nelson gaan, maar toen gingen er 2 van de 3 door naar picton via de Nelson lakes! Naja na heel even denken al snel besloten om de vraag te stellen of ik daar ook naar toe mee kon :)
Die volgende dag hebben we eerst nog een kleine wandeling gedaan bij abel tasman (weer een stukje meegepakt) daarna door naar Nelson lakes! En ook daar een mooie wandeling gemaakt, zeker nog een plekje om een keer naar terug te gaan! Daarna hebben ze me afgezet in Blenheim. Daar heb ik vandaag even een rustdagje gehad, oa naar een barber geweest :P
Morgen naar Kaikoura! En daarna.. Op naar het Noordereiland!

  • 16 April 2018 - 14:59

    Jeroen:

    Mooie foto's!

  • 20 April 2018 - 12:16

    Richard:

    Hey,
    je wordt al een echte adrenaline junk. Wat moet dat nou als je terugkomt ( of ben je dat niet van plan )
    Ziet er allemaal super uit en volgens mij heb je wel "the time of your life" daar.
    geniet er van man

    Richard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Motueka

Jorn

Reis naar nz

Actief sinds 06 Maart 2018
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 5403

Voorgaande reizen:

06 Maart 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: