Dunedin en stewart island - Reisverslag uit Stewart Island/Raikura, Nieuw Zeeland van Jorn Gijn - WaarBenJij.nu Dunedin en stewart island - Reisverslag uit Stewart Island/Raikura, Nieuw Zeeland van Jorn Gijn - WaarBenJij.nu

Dunedin en stewart island

Door: Mememe

Blijf op de hoogte en volg Jorn

14 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Stewart Island/Raikura

Mijn afgelopen week begon in Dunedin, ook daar heb ik weer bizar veel gezien.
Onder andere naar een rugby wedstrijd geweest (wel een ander soort spelletje :P).
Naar de steilste straat van de wereld geweest, en dacht daarvoor af te snijden door de Botanic gardens, naar de straat zou een uur duren, na 5 uur kwam ik daar aan.. De Botanic gardens waren zo ontzettend indrukwekkend!!
Maar het hoogtepunt van Dunedin was toch wel, met een toer over het schiereiland bij Dunedin, daar heb ik zo ontzettend veel verschillende dieren gezien! Een kleine selectie, verschillende steltlopers, paradijs eenden, ALBATROSSEN!! 1 blauwe pinguin (kleinste vd wereld), Nieuw zeelandse zeeleeuwen (zeldzaamste vd wereld) en geel oog pinguins (zeldzaamste vd wereld). Bij die laatste 2 heb ik op nog geen 4 meter afstand gestaan :O!!

Na dit bizare weekje ging ik via invergargill naar Stewart island, daar ben ik 3 dagen geleden aangekomen en ben ik begonnen aan de great walk! 39 km in 3 dagen met 2 overnachting in een hut. Eerste meerdaags wandeling die ik ooit gedaan heb, had echt veel te veel mee, daardoor liep ik ook een stuk trager.. Maar gehaald is gehaald!! Ook onderweg weer zo veel verschillende soorten natuur gezien. Het ging van bijna donker (bomen vingen al het licht op) naar een soort moeras omgeving naar soort palmbomen, erg vreemd om zo snel achter elkaar opgevolgd te worden maar echt gaaf om een keer gedaan te hebben! Helaas tijdens mn wandeling geen wilde kiwi's kunnen spotten.. Maar wel weer een aantal dieren die ik nog nooit gezien had! Overmorgen weer terug naar invercargill en daarna.. Nog geen idee :P waarschijnlijk richting het fjordland!

  • 14 Maart 2018 - 15:23

    Martijn:

    Super vet! veel plezier nog

  • 14 Maart 2018 - 18:05

    Leon:

    Erg leuk Jorn! Ziet eruit alsof je het naar je zin hebt.
    Veel plezier nog!

  • 15 Maart 2018 - 19:23

    Henk Langeveld:

    Hoi Jorn,
    Wederom een onderhoudend reisverslag. Ik ben onder de indruk van je avonturen. Wel moet me van het hart dat ik teleurgesteld ben in het feit dat je nog steeds geen wilde kiwi hebt gegrilld. Veel plezier tijdens de volgende stap van je reis.
    Groetjes,
    Je maat Henk

  • 17 Maart 2018 - 11:27

    Jeroen:

    Super leuk om te lezen, Jorn!

  • 17 Maart 2018 - 21:31

    Aacceegg:

    Super gaaf om te lezen & zien wat je allemaal meemaakt in NZ, echt jaloers!!! Have fun, Carolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Stewart Island/Raikura

Jorn

Reis naar nz

Actief sinds 06 Maart 2018
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 5386

Voorgaande reizen:

06 Maart 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: